Followers

Sunday, November 8, 2009

Sepanjang hayat 107 - Hujung minggu

Pukul 7.30 mlm. 6 Nov. sudah sampai di Dungun. Atas perintah. Anak kedua saya cikgu Mas memerintah supaya menjaga satu-satunya anak perempuannya berusia 4 tahun kerana dia kena kursus di Kota Bharu. Aduh! dah tua tua ni kena jadi bibit @ babu pulak. Saya dan makngah kena pergilah sebab tiada siapa-siapa yang jaga . Ayahnya pula dalam period 3 minggu di laut.

Hari ini 8 Nov. baru dua malam dah gelisah. Anak saya yang cikgu tu esok 9 Nov petang baru balik. Petang esok juga saya, sesampainya dia saya terus mau handing over kerana nak terus ke KLumpor sebab 10 Nov. ada temujanji dengan IJN.

Pada hari 7 haribulan beberapa panggilan SMS terpampang di skrin talipon tangan, " Selamat hari jadi yg ke 72 abah, moga-moha panjang umur dan sihat selalu" dari anak-anak dan cucu. Patutlah bila saya sampai di rumah anak di Dungun saya nampak ada kek besar. Rupa-rupanya untuk saya. Dia suruh jaga anak dia, siap dengan kek harijadi sekali. Bertuah punya anak.

22 comments:

  1. Salam Pakngah,
    hahahhaaaa semua anak pakngah bertuah sebab dapat pakngah sebagai abah dan datuk yang 'sporting' kepada anak - anak mereka.

    Aduhai... kalau tak disebabkab ada temujanji dengan IJN, bulehlah Pakngah memantau nasib rakyat Kelantan sekarang, sudahlah kekalahan Bolasepak semalam, diserang banjir pula kikikikiii...

    wah jadi semalamnya harijadi yang ke 27 lah yer?
    peh siap ada kek lagi ?
    hahahaaa semoga Pakngah dilanjutkan usia serta diberi kesihatan yang baik untuk beribadat dan melayan karenah manja anak - anak dan cucu - cucu dan makngah juga
    heheheee...


    p/s jemput ke blog saya untuk lintas langsung banjir 2009 bil.1 dari Kota Bharu.

    ReplyDelete
  2. semoga panjang umur dan diberkati Allah. 72? ada lagi 27 tu ha ha(bergurau je ni).

    ReplyDelete
  3. salam pak ngah,

    selamat hari lahir yg ke 72...moga panjang umur dan sihat sejahtera sentiasa.

    ReplyDelete
  4. semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan diberkati selalu oleh-NYA. Amin.

    ReplyDelete
  5. salam pak,
    selamat hari jadi.jgn makan kek banyak sgt.

    semoga selamat sampai ke ijn dan lepih..:)

    ReplyDelete
  6. selamat ulang tahun hari lahir..muge panjang umur,murah rezki..amin

    ReplyDelete
  7. salam pak hashim,
    bertuahnya pakcik masih diberi kesihatan yang baik di usia yang ke 72 tahun..tahniah, semoga panjang umur..sesekali beralih angin pon baik juga..asyik mengadap sg.lepih je....sesekali pekena kopok lekor la plak!!

    ReplyDelete
  8. pakcik, selamat hari lahir, moga sihat dan dimurahkan rezeki.Terus aktif ber blog.
    Saya kagum ni.

    ReplyDelete
  9. Salam pak Hashim...muda lagi tu..Slmt hari Lahir..panjang umur murah rezeki..

    ReplyDelete
  10. pak ngah.
    selamat hari lahir!
    =)

    sweetnye anak pakngah..
    =)

    ReplyDelete
  11. rahimin,
    Fadh'
    Prodigy'
    mazru,
    green,
    relevan,
    Salam mesra dari akngah untuk anak-anak sekalian.Terima kasih diatas ucapan anak-anak semua.Hiba pun ada megahpun ada, bila membaca ucapan-ucapan tersebut. Nak balas dgn apa pakngah ni hah! Doa pakngah semoga kalian pun turut sehat, panjang umur, murah rezeki dan selamat memfaat rukun hidup ini. Mudah-mudah Allah bersama kalian, Amin!!!

    ReplyDelete
  12. slmt panjang umur dan murah rezeki

    ReplyDelete
  13. Ida, salam...

    Memang pakngah sayang sangat dengan anak-anak pakngah. Walaupun mereka sudah dewasa tapi masih dalam perhatian. Malam ni 9 Nov pakngah bertolak ke KL dgn Pp. Anak di KL sudah talipon tadi, bila akan sampai.

    Nantilah satu hari nanti pakngah akan datang ke KB khusus untuk kamu.

    Pakngah ada mengikuti blog Ida dan syok juga membacanya. Tapi bagaimana rumah dapur tu boleh tenggelam begitu lama, satu bulan? Masya Allah!

    Di Dungun pun pakngah tak bergerak kemana-mana, pusing bandar, pantai dan balik. Itupun ikutkan feil si Sofea cucu perempuan pakngah yang amat lasak itu.

    ReplyDelete
  14. ben,

    hari rabu kita jumpa, boleh minum bersama. Itupun kalau umur panjang atau IJN tak kena syarat...ha ha ha...

    ReplyDelete
  15. Zaiba, salam...

    Selamat dunia akhirat.

    ReplyDelete
  16. hai, salam...

    Diusia yang ke 72 ini adalah USIA EMAS yang perlu dikemas. Berkemas-kemas untuk berpindah... Jadi betul juga kata kamu, ambil peluang jalan-jalan sebelum mengucapkan selamat tinggal, ha ha ha

    Pakcik bergurau je...

    ReplyDelete
  17. MiSs siv, salam,...

    Yang sweet tu cucu pakngah. 13 orang semuanya.

    ReplyDelete
  18. Salam..Pak Hashim!

    Selamat ulang tahun hari lahir..

    Semoga sihat & bahagia selalu.

    Amin!

    ReplyDelete
  19. abdultalib, salam...

    Terima kasih abdultalib. Itulah harapan. Harapan kita semua.

    ReplyDelete
  20. Salam ziarah. Blog pakcik Hashim sgt menarik. Semoga panjang umur n dimurahkan rezeki. Jemputlah dtg ke blog saya pula. Jom kita saling jadi follower? Nak tak? Thanks.

    cikgu zuki

    ReplyDelete
  21. Salam cikgu juk,

    Selamat berkenalan dan terima kasih kerana singgah dilaman saya. Insya Allah! kalau umurku panjang, badanku sihat dan semuanya bisa diatur...terima kasih.

    ReplyDelete